Turing tumble og tændstikcomputer – kodning og teknologiforståelse uden brug af skærm

To piger sidder dybt koncentreret ved deres analoge computer. De klør sig i nakken, sukker højlydt og sætter endnu en plastikdims fast på boardet foran dem. »Jeg tror den skal vende den anden vej,« siger den ene pludselig højt. De vender en enkelt plastiskdims og udløser kuglerne. Klikkene fylder klasselokalet, mens pigernes øjne bliver større og større, som kuglerne langsomt triller gennem maskinen. Pludselig

Skal vi spille et spil? – SFO’en arbejder gennem fællesskab og børnekultur

SFO’en på Rudolf Steiner-Skolen i Aarhus er et nærværende og samlende fritidstilbud til vores elever fra børnehaveklasserne til og med 5. årgang. Her samles børnene om eftermiddagen i kærlige og faste rammer. I SFO’en har vi et særligt fokus på, at børnene efter en god skoledag lander blødt i deres fritid. Her er der hjerterum til leg og bevægelse og ligeledes