Vi befinder os i en eurytmitime, en tirsdag morgen, i Silkeborg Rudolf Steinerskoles store sal. Ved flyglet sidder Michael og opgaven er tilegnelsen af musikstykket Aus Orpheus und Eurydike. No. 27. Ballet af C. W. Gluck. Det er 5./6. klasse, der er klar. 21 elever, i blå og grønne dragter, står i to snorlige rækker, langs den højre og den venstre væg af salen. Af
Arkiver: Artikler
Nodelære og brøker i 4. klasse
Imens alle varmer deres fløjter, strækker vi lidt ud og får kroppen rørt. Vi øver rytmer, sange, recitationer eller måske tabeller alt efter, hvad vi trænger til at øve. Det skaber samling og fokus, når vores fysik bliver rystet på plads, og vi alle står vi godt på begge ben. Så er vi klar. Af Heidi Voxen Klasselærer ved Rudolf Steiner
Bring musikken ind i børnehaven
Vi sidder i børnehaven og spiser formiddagsmad rundt om bålpladsen. Træstammerne vi sidder på ligner en krokodille – en lydkrokodille – men ikke alle børn har opdaget det endnu. Af Kirstine Enggaard Leder Rudolf Steiner Udebørnehaven Stjernedalen, Kgs. Lyngby. Krokodillens hoved vipper lidt, da et barn sætter sig, og barnet spørger: »hvorfor vipper den?« »Det er en vippe-krokodille«, siger en voksen, »og den er